fbpx

Agencja Digital Marketingu

Ile zarabiają bankowcy?

Przeciętnie pracownicy firm zatrudniających powyżej 9 osób otrzymali w marcu 5164,53 zł brutto. Warto jednak zwrócić uwagę, że przyspieszenie inflacji do 1,7 proc. ograniczyło dynamikę realnego wzrostu wynagrodzenia do 4 proc., co jest wynikiem najsłabszym od września 2017 r.

Wg danych Komisji Nadzoru Finansowego, na koniec III kw. ub.r. w bankowości zatrudnionych było prawie 164 tys. osób, co oznacza o ponad 1840 etatów mniej, w stosunku do III kw. 2017 r.

Ze względu na cyfryzację, rozwój nowoczesnych produktów, innowacje, zarządzanie ryzykiem, czy marketing cyfrowy trwa walka o najlepszych kandydatów, a wynagrodzenia tych specjalistów rosną w tempie 8-15 proc. rocznie.

Poszukiwani specjaliści bankowi

Najczęściej oferowana stawka managera ds. rozwoju produktu/produkt managera wynosi 11 tys. zł brutto miesięcznie. Mediana na stanowisku starszego kierownika – posiadającego minimum 5 lat doświadczenia – oscyluje koło 14 tys. zł, a średnia pensja dyrektora to 25 tys. zł brutto miesięcznie.

W obszarze ryzyka, analityk sprzedażowy i analityk ds. ryzyka wartości rezydualnej, najczęściej może liczyć na 10 tys. zł brutto miesięcznie. Ekspert. ds. zarządzania ryzykiem otrzymuje przeciętnie 11 tys. zł brutto miesięcznie, natomiast mediana na stanowisku eksperta ds. wycen portfeli i eksperta ds. walidacji modeli ryzyka wynosi 12 tys. zł brutto miesięcznie. W segmencie dużych przedsiębiorstw, pensja analityka kredytowego oscyluje wokół 7-12 tys. zł brutto miesięcznie. W segmencie MŚP waha się ona z kolei między 8 tys. zł brutto miesięcznie.

Mediana wynagrodzeń na stanowisku underwrittera to 11 tys. zł brutto miesięcznie. Kierownik ryzyka kredytowegomoże spodziewać się stawki w granicach 12-19 tys. zł brutto, a dyrektor 22-42 tys. zł brutto miesięcznie. 

Zarobki specjalisty ds. marketingu mogą sięgać 9 tys. zł brutto miesięcznie, choć średnio oferuje się im około 7,5 tys. zł brutto. Wynagrodzenie eksperta ds. marketingu online waha się w granicach 7-16 tys. zł brutto miesięcznie, a pensja managera digital marketingu oscyluje wokół 14-25 tys. zł brutto. Kierownikowi w tym obszarze oferuje się przeciętnie 15 tys. zł, a mediana na stanowisku dyrektora wynosi 33 tys. zł brutto miesięcznie. 

Zarobki w obszarze sprzedaży

W dziale operacji, analityk biznesowy otrzymuje średnio 10 tys. zł brutto miesięcznie. Kierownik operacji i manager/kierownik projektu mogą natomiast spodziewać się średniej stawki oscylującej wokół 12 tys. zł brutto miesięcznie. Kierownikowi wsparcia sprzedaży najczęściej proponowane jest wynagrodzenie w wysokości 14 tys. złbrutto miesięcznie, a dyrektorowi tego segmentu – 22 tys. zł brutto. Kierownik ds. zarządzania procesami otrzymuje wynagrodzenie w granicach 15 tys. zł brutto, a dyrektor tego obszaru może liczyć na stawkę między 18 a 37 tys. złbrutto miesięcznie. Pensja dyrektora operacji waha się z kolei między 22 a 55 tys. zł brutto miesięcznie. 

W dziale sprzedaży bankowości korporacyjnej, wynagrodzenie doradcy klienta wynosi przeciętnie 10 tys. zł brutto miesięcznie. Pensja doradcy klientów strategicznych na tym stanowisku wzrasta do około 16 tys. zł. W segmencie MŚP oscyluje ona wokół 7 tys. złDyrektor sprzedaży bankowości korporacyjnej może spodziewać się stawki 35 tys. złbrutto miesięcznie. Wynagrodzenie na analogicznym stanowisku, tylko że w obszarze MŚP, to przeciętnie 28 tys. zł. Pensja dyrektora regionalnego waha się natomiast w granicach 18-29 tys. zł brutto miesięcznie.

W bankowości prywatnej, przeciętne zarobki doradcy klienta sięgają 14 tys. zł brutto miesięcznie. Kierownik placówki, zatrudniającej do 10 pracowników może spodziewać się pensji w wysokości 7-12 tys. zł brutto, a dyrektor oddziału detalicznego (powyżej 10 pracowników) otrzymuje wynagrodzenie w granicach 10-18 tys. zł brutto miesięcznie. Na stanowisku dyrektora sprzedaży internetowej, mediana wynagrodzeń wynosi 33 tys. zł, a 32 tys. zł, mogą spodziewać się dyrektorzy sprzedaży bankowości prywatnej. Średnio 23 tys. zł brutto miesięcznie otrzymują z kolei dyrektorzy regionalni bankowości detalicznej

(Na podstawie: Michael Page)

Share the Post:

Related Posts

Sesje fotograficzne dla restauracji

5 Skutecznych Strategii Marketingu Digitalowego dla Hotelu i Restauracji

W dzisiejszym cyfrowym świecie marketing digitalowy stał się kluczowym narzędziem w pozyskiwaniu klientów dla hoteli i restauracji. Skuteczne strategie marketingu digitalowego mogą przyczynić się do zwiększenia widoczności, zaangażowania klientów oraz generowania rezerwacji. Oto pięć skutecznych strategii, które mogą pomóc hotelom i restauracjom osiągnąć sukces w dziedzinie marketingu digitalowego.

Read More
dr Janusz Grobicki

Okres przełomu

Październik tego roku okazał się jednym z najważniejszych miesięcy, nie tylko w polskiej, ale i w globalnej polityce. Wydarzeniem dekady

Read More