fbpx

Agencja Digital Marketingu

Loża Komentatorów dr. Janusza Grobickiego: social media czyli użytkownicy…

Sytuacja, w której stajemy się „niewolnikami” pandemii skutecznie ogranicza tradycyjne możliwości interakcji społecznych.

K. Ishikawa

„Jakość to nie wszystko, ale wszystko jest niczym bez jakości”

Sytuacja, w której stajemy się „niewolnikami” pandemii skutecznie ogranicza tradycyjne możliwości interakcji społecznych. Ma to wpływ nie tylko na naszą kondycję psychiczno-fizyczną. Cierpią także nieomal wszystkie obszary aktywności gospodarczej. Mimo, że widać wyraźnie wzrost ruchu w Internecie, wynikający ze skokowej próby transformacji tradycyjnego handlu w e-commerce, to i tak bez wielu aktywności w realu, rozwój cyfrowej gospodarki nie będzie przebiegać w sposób harmonijny. Dotyczy to zwłaszcza sfery produkcji, która w znacznym stopniu odbywa się ciągle w tradycyjnych fabrykach, połączonych tradycyjnymi łańcuchami dostaw i dystrybucji. Dlatego jedną z najszybciej wkraczającą w Świat 4.0 jest dziedzina usług finansowych.

Na szczęście przed pandemią mieliśmy już media społecznościowe. W tym trudnym czasie, który wielu wykluczonych cyfrowo skazuje na rzeczywistą samotność, social media stały się substytutem naturalnego sposobu utrzymywania relacji międzyludzkich. Dziwi jednak fakt, że skoro z takiej formy komunikacji korzystają już prawie wszyscy, to tylko dość ograniczona liczba podmiotów gospodarczych potrafi dostrzec tkwiący w niej potencjał marketingowy. 

Z punktu widzenia klienta, który w okresie zarazy stara się zachować „dystans społeczny”, media społecznościowe stają się coraz ważniejszym źródłem informacji handlowej. Dlatego w tym kanale komunikacji, liczne firmy podejmują walkę o uwagę dla swoich ofert, aby w konsekwencji móc sprzedawać usługi lub produkty. Dla niektórych, to jedyny sposób kształtowania i utrzymania kontaktu z rynkiem. Beneficjentami są nie tylko przedsiębiorstwa. Korzystają wszystkie strony – firmy, klienci i.… social media. 

Ostatnio, coraz więcej instytucji finansowych i banków jest widocznych w sieciach społecznościowych. Świadczy to o tym, że dość powszechny w świecie finansów, jeszcze kilka miesięcy temu sceptycyzm, ustąpił pod naporem racjonalnej kalkulacji. Niektóre banki wnoszą sporo nowych, niestandardowych pomysłów oraz profesjonalizm. Dzięki doświadczeniu i wielkiemu potencjałowi, banki mają również szansę wpływać na rozwój i szeroko rozumianą jakość social mediów. 

Jaka wartość dodana dla klienta i banku może wynikać z komunikacji poprzez media społecznościowe?

Jak wiadomo, media społecznościowe są obecne w życiu każdego z nas. Jeśli nie z pobudek prywatnych, to ze względu na wymianę informacji biznesowych. To również „pierwsza linia frontu” w przekazywaniu newsów z całego świata. Także stale rośnie liczba profili, czy też grup lifestyleowych, gdzie możemy znaleźć porady, praktycznie na każdy temat. Dodatkowym plusem komunikacji za pomocą social media jest siła dotarcia do grupy klientów. Nie mamy tu ograniczeń, jeśli chodzi o wiek, płeć czy pochodzenie. Możemy w szybki sposób, skutecznie dotrzeć do określonej przez nas grupy docelowej.

Jeśli chodzi o wartości dodane, które może przynieść komunikacja tematów bankowych za pomocą portali społecznościowych, to przede wszystkim, możliwość szybkiego reagowania na wszelkie zmiany wprowadzane do produktów oraz promocja nowych i obecnych ofert. Co więcej, możemy to wszystko skierować do wybranej grupy odbiorców, tym samym zwiększając zasięg komunikatów. Social media są również dobrym nośnikiem do zdobycia nowych klientów.

Jako Volkswagen Bank, staramy się również edukować naszych dotychczasowych oraz potencjalnych klientów między innymi w zakresie cyberbezpieczeństwa – bezpiecznego bankowania oraz higienicznego trybu dokonywania płatności. Pomaga to nam w lojalizacji posiadaczy naszych usług oraz budowaniu świadomości marki na rynku.

Zauważyliśmy również, że powyższe działania zwiększają ruch na naszej stronie, a co za tym idzie więcej osób szuka naszych ofert. Przekłada się to również na wzrost sprzedaży. Jednak nie tylko to jest dla nas ważne. Kolejna wartość dodana, która wynika z komunikacji poprzez media społecznościowe, to budowanie relacji z klientem oraz możliwość bezpośredniego kontaktu.

Często przy okazji przeglądania naszych postów, klienci w komentarzach zawierają pytania dotyczące oferty oraz wątpliwości związane posiadanymi przez nich produktami. Pozwala nam to na szybką reakcję odnoszącą się do konkretnej potrzeby klienta, który np. nie chce załatwiać spraw poprzez rozmowy telefoniczne.

Jesteśmy na tyle świadomi zalet komunikowania się za pomocą np. Facebooka, że stworzyliśmy fanpage „Carsquare by VW Bank” (https://www.facebook.com/carsquarebyvwbank/) poświęcony klasycznym samochodom, na którym publikujemy rozmaite ciekawostki związane z zabytkowymi autami oraz dajemy możliwość użytkownikom na tworzenie zakładki „Społeczność”. Jednocześnie promujemy tam naszą ofertę – Kredyt Gotówkowy na zakup lub remont klasyka.

Jestem przekonana, że omawiana forma przekazywania informacji oraz komunikatów promocyjnych, to jeden z najlepszych sposobów na osiągnięcie zamierzonych efektów.

Ekspertem dr. Janusza Grobickiego jest Daria Pawęda, Dyrektor Departamentu Rozwoju Biznesu i Obsługi Klienta, Volkswagen Bank GmbH sp. z o.o. oddział w Polsce
Share the Post:

Related Posts

Sesje fotograficzne dla restauracji

5 Skutecznych Strategii Marketingu Digitalowego dla Hotelu i Restauracji

W dzisiejszym cyfrowym świecie marketing digitalowy stał się kluczowym narzędziem w pozyskiwaniu klientów dla hoteli i restauracji. Skuteczne strategie marketingu digitalowego mogą przyczynić się do zwiększenia widoczności, zaangażowania klientów oraz generowania rezerwacji. Oto pięć skutecznych strategii, które mogą pomóc hotelom i restauracjom osiągnąć sukces w dziedzinie marketingu digitalowego.

Read More
dr Janusz Grobicki

Okres przełomu

Październik tego roku okazał się jednym z najważniejszych miesięcy, nie tylko w polskiej, ale i w globalnej polityce. Wydarzeniem dekady

Read More